یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت:

عمده قاچاق مکالمات از مسیر تلفن ثابت است

تزئيني

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷:۰۰


معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از برنامه های در دست اقدام این شرکت برای مقابله با قاچاق مکالمات تلفن اینترنتی خبرداد و بیان کرد: عمده قاچاق مکالمات از مسیر تلفن ثابت عبور می کند.

وایمکس نیوز - احمد پورنگ نیا با اشاره به قرارداد شرکت ارتباطات زیرساخت با دو تعاونی بخش خصوصی برای انجام ترافیک تلفن اینترنتی - VOIP - گفت: ساماندهی ترافیک اینترنتی و قانونی کردن مسیر عبور مکالمات بین الملل از جمله دلایل واگذاری این مهم به بخش خصوصی بوده و شرکت ارتباطات زیرساخت به دیده تجاری به این موضوع نمی نگرد.

وی با بیان اینکه دو تعاونی "تلفا " و "تفتان " طبق قرارداد منعقده با شرکت ارتباطات زیرساخت موظف به پرداخت مبلغ 10 تومان به ازای هر دقیقه ترافیک مکالمه به عنوان عوارض شدند، ادامه داد: این مبلغ قابل بازنگری است و این دو تعاونی می توانند پیشنهاد و درخواست خود را برای تغییر و تعدیل این تعرفه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه دهند.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به معضل "قاچاق مکالمه " بیان کرد: دو تعاونی مذکور که از این پس باید ترافیک VOIP را عهده دار شوند از تجهیزات شرکت ارتباطات زیرساخت و از یک مسیر قانونی و با IP های معتبر ترافیک تلفن بین الملل را انجام خواهند داد که این مساله می تواند به ساماندهی VOIP در کشور بیانجامد.

وی با اشاره به انجام دو میلیارد دقیقه ترافیک وارده و صادره مکالمات بین الملل در سال گذشته در کشور، از برنامه های در دست انجام شرکت ارتباطات زیرساخت برای مقابله با قاچاق مکالمات از مسیر VOIP و ساماندهی این بخش خبرداد و گفت: جزییات این طرح به زودی اعلام خواهد شد.

پورنگ نیا در پاسخ به این سوال که آیا همچنان عمده قاچاق مکالمات از مسیر تلفن همراه عبور می کند، گفـت: اصلا موافق این موضوع نبوده چرا که عمده قاچاق مکالمه با VOIP از بستر تلفن ثابت عبور می کند که در این راستا در حال رفع این مشکل هستیم.

گفتنی است، چندی پیش یکی از پیمانکاران ارایه دهنده خدمات VOIP در کشور با اشاره به بازار قاچاق ترمینیشن گفته بود عمده درآمد شرکت های دارای مجوز ترمینیشن در بازار موبایل، کاملا در انحصار فعالان غیر قانونی است به نحوی که 50 درصد بازار ترمینیشن متعلق به ترافیک موبایل، 30 درصد مربوط به ترافیک تلفن ثابت تهران و 20 درصد مربوط به ترافیک تلفن ثابت در شهرستان ها است که به دلیل انحصار فعالان غیرقانونی، پیمانکاران VOIP تنها در 20 درصد این بازار فعالیت می کنند.
سرویس تلفن اینترنتی - Voice Over IP - یا همان IP تلفنی از زمان ورود خود فراز و نشیب‌های فراوانی را طی کرده و فعالیت غیرقانونی در این بازار از جمله مهمترین معضلات این بخش تلقی می شود. براین اساس و به دنبال ساماندهی بازار تلفن اینترنتی در کشور، 114 شرکت بخش خصوصی فعال در این حوزه با محوریت سازمان نظام صنفی رایانه ای و انجمن شرکت های اینترنتی نسبت به ایجاد دو تعاونی "تفتان " و "تلفا " برای یکپارچه سازی این فعالیت اقدام کردند و مذاکرات آنها برای در اختیار گرفتن بازار VOIP با شرکت ارتباطات زیرساخت هفته گذشته به نتیجه رسید و ارایه این خدمات در چهارچوب وظایف مشخص به این دو تعاونی سپرده شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو